Brand-ul de angajator
Unelte din viitor — Brand-ul de angajator
17 October 2017
cariera
De ce majoritatea expertilor se lovesc de stagnarea in cariera?
23 October 2017
Arata toate

De ce sa aplici Inteligenta Emotionala in Resurse Umane?

Inteligenta Emotionala

De ce sa aplici Inteligenta Emotionala in Resurse Umane?

Expertul de resurse umane are contact direct cu un set complet si complex de personalitati. Va intalni situatii neprevazute, situatii limita si comportamente noi. Le va face fata, daca are alaturi de el un aliat important. Inteligenta Emotionala. Afla de ce sa aplici Inteligenta Emotionala in Resurse Umane.

Daca vei profesa in resurse umane sau daca profesezi deja, stii cat de importante sunt emotiile oamenilor. Cat de mult influenteaza aceste emotii comunicarea si cum impacteaza ele rezultatele tale in ceea ce priveste recrutarea, dar si retentia angajatilor.

Un recruiter inteligent emotional, va avea performante de 2–3 ori mai mari fata de colegii sai, mai putin inteligenti emotional.

Cum te ajuta inteligenta emotionala?

 

  1. Comunici atent si pe limba interlocuturilor tai

Comunicarea eficienta este acea care ajunge asa cum a fost intentionata la interlocutor si care produce rezultatul dorit, benefic pentru ambele parti.

Pentru asta, pentru ca mesajul tau sa ajunga la tinta si sa produca rezultate, e nevoie sa comunici pe limba interlocutorului tau. Altfel spus, conform tipului de personalitate si nevoilor interlocutorului tau. Daca iti dezvolti inteligenta emotionala, poti obtine acest lucru.

 

  1. Iti cultivi si iti dezvolti empatia, pentru a stii sa manageriezi situatiile limita

Empatia. Reusesti sa te pui in locul persoanei cu care comunici, sa ii intelegi starile si emotiile, pentru a putea gestiona situatiile limita, dar si pentru a gasi solutii eficiente la probleme.

Si mai e ceva. Daca intelegi si percepi corect semnalele pe care ti le transmite omul din fata ta, vei gasi solutii mult mai potrivite, care au efect pe termen lung, si dupa ce situatia limita a fost rezolvata.

 

  1. Intelegi ca perspectiva celorlalti este la fel de reala ca a ta, chiar daca este diferita

Inteligenta emotioanala dezvoltata te ajuta sa intelegi si sa accepti ca perspectivele celor din jurul tau sunt la fel de reale, la fel de adevarate (pentru ei) ca si perspectiva ta. Astfel, vei putea sa te pui in slujba oamenilor cu care comunici fara sa vrei sa combati ceea ce gandesc. Vei stii sa contribui acolo unde este cazul, atat cat este cazul si sa dozezi comunicarea.

 

  1. Stii sa gasesti solutii potrivite pentru toate partile implicate

Inteligenta emotionala te ajuta sa vezi global, detasat si sa gasesti solutii potrivite pentru si impreuna cu toate partile implicate. Acest lucru este foarte important in organizatii, unde, pentru ca lucrurile sa functioneze optim impreuna, e necesar ca toate partile implicate sa functioneze si individual.

 

  1. Nu judeci persoana, ci situatia

Atunci cand te cofrunti cu situatii limita, cu situatii tensionate, cu situatii neprevazute, cand exista conflicte, cu ajutorul inteligentei emotionale, vei putea sa judeci situatia si nu persoana in cauza.

Vei intelege ca situatia are nevoie de solutii, si nu persoana. Astfel, creezi sentimentul de siguranta in organizatie, oferi incredere oamenilor si ii ajuti sa se dezvolte, prin sentimentele de libertate si apartenenta pe care le cultivi.

 

  1. Creezi incredere si conexiune in echipa

Nu in ultimul rand, aplicand inteligenta emotionala creezi incredere si siguranta in echipa si contribui semnificativ la modul in care membrii echipei sau echipelor se conecteaza, indiferent de situatie.

Vrei sa iti dezvolti inteligenta emotionala alaturi de traineri cu rezultate foarte bune in sfera HR?

Inscrie-te la master-ul intensiv, de 6 luni, Scoala Practica de HR 100%, pentru a-ti duce abilitatile de resurse umane la urmatorul nivel si a deveni un leader in organizatia in care lucrezi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.