La sugestia consilierului sau, Abraham Lincoln a acceptat sa se intalneasca cu o anumita persoana recomandata pentru o functie in cabinet. In urma intalnirii Lincoln i-a trasmis consilierului: “Nu-mi place fata lui.” Auzind acestea, consilierul a raspuns: “Dar el nu este responsabil pentru fata lui.” In urma raspunsului primit de la consilierul sau, Lincoln a incheiat spunand: “Orice om peste 40 de ani este responsabil pentru fata lui.”
Morala: Atitudinea poate fi citita pe fata unei persoane.
Intr-o era a tehnologiei si un mediu in continua schimbare, competentele tehnice ale angajatilor nu sunt cele care primeaza la locul de munca. Da, sunt importante si valoroase pentru indeplinirea unor sarcini, dar cu toate astea nu sunt singurele care conduc un angajat catre performanta.
Astazi, tot mai des auzim ca atitudinea este cea care conteaza la un loc de munca si cea care iti poate aduce rezultatele dorite. Intr-adevar, pare a fi un cliseu, insa tot mai multe studii demonstreaza ca atitudinea pozitiva sau negativa a angajatilor influenteaza evolutia acestora, atat in viata profesionala, cat si cea personala.
Atunci cand vorbim de atitudine, ne raportam automat la abilitatile INTERpersonale si INTRApersonale ale unei personae. Astfel, abilitatile interpersonale presupun capacitatea unei persoane de a relationa usor si eficient cu cei din jur. In schimb, abilitatile intrapersonale se refera la capacitatea de intelegere si gestionare a propriilor emotii, altfel spus se refera la inteligenta emotionala a unei persoane.