profesionisti in resurse umane
Cum devenim profesionisti in resurse umane?
resurse umane
Dezvolta-te in resurse umane alaturi de specialisti in domeniu
Arata toate

Ce alegem: atitudine sau competentele tehnice?

atitudine sau competentele tehnice

Atitudine sau competente tehnice?

La sugestia consilierului sau, Abraham Lincoln a acceptat sa se intalneasca cu o anumita persoana recomandata pentru o functie in cabinet. In urma intalnirii Lincoln i-a trasmis consilierului: “Nu-mi place fata lui.” Auzind acestea, consilierul a raspuns: “Dar el nu este responsabil pentru fata lui.” In urma raspunsului primit de la consilierul sau, Lincoln a incheiat spunand: “Orice om peste 40 de ani este responsabil pentru fata lui.”

Morala: Atitudinea poate fi citita pe fata unei persoane.

Intr-o era a tehnologiei si un mediu in continua schimbare, competentele tehnice ale angajatilor nu sunt cele care primeaza la locul de munca. Da, sunt importante si valoroase pentru indeplinirea unor sarcini, dar cu toate astea nu sunt singurele care conduc un angajat catre performanta.

Astazi, tot mai des auzim ca atitudinea este cea care conteaza la un loc de munca si cea care iti poate aduce rezultatele dorite. Intr-adevar, pare a fi un cliseu, insa tot mai multe studii demonstreaza ca atitudinea pozitiva sau negativa a angajatilor influenteaza evolutia acestora, atat in viata profesionala, cat si cea personala.

Atunci cand vorbim de atitudine, ne raportam automat la abilitatile INTERpersonale si INTRApersonale ale unei personae. Astfel, abilitatile interpersonale presupun capacitatea unei persoane de a relationa usor si eficient cu cei din jur. In schimb, abilitatile intrapersonale se refera la capacitatea de intelegere si gestionare a propriilor emotii, altfel spus se refera la inteligenta emotionala a unei persoane.

Intr-o piata foarte competitiva, in care organizatiile se focuseaza pe rezultate si performanta, atitudinea sau competentele soft (atitudine) ale angajatilor nu ar trebui desconsiderate in favoarea competentelor hard (tehnice).

De ce?

Indeplinirea sarcinilor si eficienta la locul de munca nu se raporteaza strict la competentele tehnice ale angajatilor, ci se bazeaza foarte mult si pe abilitatile inter- si intrapersonale ale acestora.

Facand abstractie de la competentele soft, indeplinirea sarcinilor corespunzator si eficient va fi mult mai dificila si poate chiar putin posibila doar cu ajutorul competentelor tehnice. In cele din urma suntem oameni, nu roboti, astfel ne este imposibil sa ne detasam in totalitate de emotii si sentimente.

De cele mai multe ori competentele soft sunt cele care disting un angajat sau chiar un lider. Fapt pentru care este important sa vedem prima data omul si apoi competentele tehnice.

Dacă vrei să-ți duci abilitățile de recrutare la următorul nivel

Fă parte din grupul specialiștilor în resurse umane, participând la primul Master Privat de Resurse Umane din România. Un curs practic și intensiv, 6 luni de pregătire cu psihologi, manageri și recruiteri cu experiență, care performează în acest domeniu.

Înscrie-te pentru sesiunea ce incepe in toamana, mai sunt doar cateva locuri libere.

P.S. Locurile sunt limitate si acum suntem in perioadade reducere.