Te-ai intrebat vreodata de ce noi, oamenii, avem tendinta sa cumparam un produs sau un serviciu pe care ni-l dorim foarte mult, in ultimul moment? De ce cele mai multe vanzari au loc in ultima zi sau chiar in ultimele 4–5 ore din timpul unei lansari?
Acest mecanism este explicat pe larg in cartea Influence: The Psychology of Persuasion de Robert Cialdini. Am explicat principiile din carte aici.
Oamenii cumpara in ultimul moment pentru ca teama de a nu pierde ceva valoros e mult mai mare decat dorinta de a castiga ceva valoros.
Motivul pentru care oamenii cumpara in ultimul moment, este dat de faptul ca nu vor sa piarda o oportunitate despre care stiu ca este foarte importanta pentru ei.
Oamenii cumpara sau iau decizii importante cand stiu ca nu mai pot beneficia de acea oferta si in viitor. Desi ofertele limitate in timp pot parea un simplu truc de marketing, sunt mai mult de atat. Nenumarate studii din psihologie arata ca oamenii iau decizii care sunt in avantajul lor (atentie, nu vorbim de decizii proaste, ci de decizii care chiar te ajuta) atunci cand “nu mai au de ales”, cand situatia este mult prea grava pentru a nu lua o decizie.
Motivul pentru care ti-am explicat acest lucru are la baza trei idei:
Prima: Nu investi pe baza unei emotii de moment. Fa investitii inteligente, care stii ca te pot ajuta sa evoluezi in cariera ta.
A doua: Daca vinzi un produs sau un serviciu, nu arata doar beneficiile pentru client (ceea ce obtine), ci si ce pierde daca nu ia decizia de a cumpara.
A treia: Mai sunt doar patru zile in care te poti inscrie la Scoala Practica de HR, master-ul privat in resurse umane, Practic, adresat persoanelor care vor cu adevarat sa devina profesionisti in resurse umane.