Nu este o noutate faptul ca Facebook-ul si in general social media a patruns tot mai mult si joaca un rol important in domeniul resurselor umane, mai ales in procesele de recrutare si employer branding. Ca urmare a digitalizarii si mai ales a eficientei dovedite de platforma LinkedIn, acest lucru era inevitabil si a fost necesar sa ne adaptam si sa eficientizam acest nou instrument in recrutare cat mai bine.
Trebuie sa admitem ca in cazul pozitiilor de juniors Facebook-ul poate fi un instrument mai eficient decat LinkedIn.
De ce?
Este mai usor sa gasim pe Facebook tineri care abia isi incep o cariera si sunt dornici sa acumuleze cunostinte si experienta practica intr-un anumit domeniu de interes, decat platforma LinkedIn, care este mult mai focusata pe profesionisti/specialisti care au deja o experienta in spate, ceea ce o face mai utila in cazul pozitiilor de middle/senior level.
Majoritatea companiilor au pagina de Facebook, unde isi promoveaza serviciile, produsele si nu in ultimul rand pozitiile deschise. Pe langa promovarea pe pagina de Facebook a companiei, specialistii HR au posibilitatea de a promova locurile de munca si pe alte grupuri de joburi, evident unde se afla publicul tinta pentru respectivele pozitii. Este important sa mentionam faptul ca Facebook ne poate oferi mai mult decat promovare, si anume posibilitatea de a identifica candidatii pasivi cu ajutorul tool-ului de Search, utilizand anumite cuvinte cheie: studii, oras, numele companiei in care lucreaza, pozitia ocupata, etc. Pe langa asta, Facebook-ul ne da posibilitatea de a posta anunturi de recrutare platite si targetate dupa propriile nevoi, dar si alte campanii/evenimente targetate.
Facebook-ul si alte platforme social media ne ofera posibilitatea de a desfasura procese de recrutare eficiente si de a gasi candidati potriviti pentru joburile nostre, doar sa stim cum sa utilizam corect aceste intrumente in procesele noastre.