Bariere de comunicare
Bariere de comunicare si solutii de aplicat
angajatii nu stiu ce vor
Leadership in Resurse Umane  – Ce faci cand angajatii nu stiu ce vor?
Arata toate

Cum poti aplica inteligenta emotionala ca specialist in resurse umane?

Cum poti aplica inteligenta emotionala

Cum poti aplica inteligenta emotionala ca specialist in resurse umane?

La un nivel de baza, job-ul presupune sa oferi energia, timpul, cunostintele si abilitatile tale, in schimbul unei sume de bani pe care o primesti lunar. Pe scurt, oferi munca si primesti bani. Specialistii in resurse umane stiu ca acest mecanism nu este suficient. Cum poti aplica inteligenta emotionala, creste gradul de implicare si implinire al angajatilor?

Motivarea financiară sau salariul angajatilor este foarte importanta pentru ca ofera siguranta, stabilitate si un return clar, măsurabil pentru munca lor.

Motivarea non-financiar este un stadiu superior de recompensare care vine doar dupa ce motivarea financiara, negociata intre angajat si angajator este la un nivel satisfacator. Ea ii ajuta pe angajati sa se simta valorizati, parte dintr-o echipa, sa simta ca ceea ce fac conteaza si ca au acces la un intreg set de beneficii graduale, pe baza permantelor lor lunare, trimestriale, anuale.

Oamenii, fie ca sunt mai degraba pragmatici sau mai degraba visatori, functioneaza pe baza de emotii. Daca intelegi acest set de emotii si stii sa raspunzi intr-un mod potrivit si coerent, oferi angajatilor ceva mult mai pretios decat salariul sau beneficiile non-financiare: un cadou, o excursie, etc. Oferi sentimentul de aparteneta, care creste atat performantele, cat si nivelul de energie si, automat, brand-ul de angajator.

Cum aplici inteligenta emotionala?

  1. Iti cunosti si iti accepti puntele tari si punctele slabe. Aplici cat mai multe din punctele tale tari in activitatea zilnica
  2. Asculti mai mult decat vorbesti. Uneori, oamenii nu au nevoie de solutia ta, ci au nevoie sa se simta ascultati si intelesi
  3. Faci ceea ce promiti. Este important sa fii atent si un bun ascultator, insa dubleaza asta cu faptul ca iti ti mereu promisiunile. Este cea mai usoara metoda de a crea incredere.
  4. Oferi sprijin acolo unde angajatul iti spune ca are nevoie. Sprijinul este binevenit oricand. Insa, daca il focusezi acolo unde este cea mai mare nevoie de el, rezultatele vor fi rapide si considerabile. In plus, sprijinul tau va fi cu mult mai apreciat, tocmai pentru ca vine in sprijinul unei probleme reale.
  5. Intraba-i pe oameni care cred ei ca este solutia la o anumita problema cu care vin la tine, iar daca solutia este bine, pune-o in aplicare sau ofera angajatilor aceasta sansa
  6. Stabileste un program/ orar precis pentru discuții, probleme, etc, astfel comunicarea va fi mult mai apreciata

Vrei sa devii un adevarat expert in resurse umane

Sau sa-ti duci abilitatile pe care le ai la nivelul urmator, pentru a crea echipe fericite? Inscrie-te la Scoala Practica de HR, Primul MASTER privat in resurse umane, 100% practic.