La un nivel de baza, job-ul presupune sa oferi energia, timpul, cunostintele si abilitatile tale, in schimbul unei sume de bani pe care o primesti lunar. Pe scurt, oferi munca si primesti bani. Specialistii in resurse umane stiu ca acest mecanism nu este suficient. Cum poti aplica inteligenta emotionala, creste gradul de implicare si implinire al angajatilor?
Motivarea financiară sau salariul angajatilor este foarte importanta pentru ca ofera siguranta, stabilitate si un return clar, măsurabil pentru munca lor.
Motivarea non-financiar este un stadiu superior de recompensare care vine doar dupa ce motivarea financiara, negociata intre angajat si angajator este la un nivel satisfacator. Ea ii ajuta pe angajati sa se simta valorizati, parte dintr-o echipa, sa simta ca ceea ce fac conteaza si ca au acces la un intreg set de beneficii graduale, pe baza permantelor lor lunare, trimestriale, anuale.
Oamenii, fie ca sunt mai degraba pragmatici sau mai degraba visatori, functioneaza pe baza de emotii. Daca intelegi acest set de emotii si stii sa raspunzi intr-un mod potrivit si coerent, oferi angajatilor ceva mult mai pretios decat salariul sau beneficiile non-financiare: un cadou, o excursie, etc. Oferi sentimentul de aparteneta, care creste atat performantele, cat si nivelul de energie si, automat, brand-ul de angajator.