Expertul de resurse umane are contact direct cu un set complet si complex de personalitati. Va intalni situatii neprevazute, situatii limita si comportamente noi. Le va face fata, daca are alaturi de el un aliat important. Inteligenta Emotionala. Afla de ce sa aplici Inteligenta Emotionala in Resurse Umane.
Daca vei profesa in resurse umane sau daca profesezi deja, stii cat de importante sunt emotiile oamenilor. Cat de mult influenteaza aceste emotii comunicarea si cum impacteaza ele rezultatele tale in ceea ce priveste recrutarea, dar si retentia angajatilor.
Un recruiter inteligent emotional, va avea performante de 2–3 ori mai mari fata de colegii sai, mai putin inteligenti emotional.
Cum te ajuta inteligenta emotionala?
-
Comunici atent si pe limba interlocuturilor tai
Comunicarea eficienta este acea care ajunge asa cum a fost intentionata la interlocutor si care produce rezultatul dorit, benefic pentru ambele parti.
Pentru asta, pentru ca mesajul tau sa ajunga la tinta si sa produca rezultate, e nevoie sa comunici pe limba interlocutorului tau. Altfel spus, conform tipului de personalitate si nevoilor interlocutorului tau. Daca iti dezvolti inteligenta emotionala, poti obtine acest lucru.
-
Iti cultivi si iti dezvolti empatia, pentru a stii sa manageriezi situatiile limita
Empatia. Reusesti sa te pui in locul persoanei cu care comunici, sa ii intelegi starile si emotiile, pentru a putea gestiona situatiile limita, dar si pentru a gasi solutii eficiente la probleme.
Si mai e ceva. Daca intelegi si percepi corect semnalele pe care ti le transmite omul din fata ta, vei gasi solutii mult mai potrivite, care au efect pe termen lung, si dupa ce situatia limita a fost rezolvata.
-
Intelegi ca perspectiva celorlalti este la fel de reala ca a ta, chiar daca este diferita
Inteligenta emotioanala dezvoltata te ajuta sa intelegi si sa accepti ca perspectivele celor din jurul tau sunt la fel de reale, la fel de adevarate (pentru ei) ca si perspectiva ta. Astfel, vei putea sa te pui in slujba oamenilor cu care comunici fara sa vrei sa combati ceea ce gandesc. Vei stii sa contribui acolo unde este cazul, atat cat este cazul si sa dozezi comunicarea.