cat de buni sunt angajatii tai
Cum poti afla cat de buni sunt angajatii tai?
feedback
Importanța feedback-ului în recrutare
Arata toate

Avantajele si dezavantajele prieteniilor la locul de munca

locuri de munca

Avantajele si dezavantajele prieteniilor la locul de munca

O buna parte a timpului nostru il petrecem la job, alaturi de colegi, astfel legaturile si relatiile cu acestia sunt importante pentru bunul mers al lucrurilor. Am auzit de multe ori de prieteniile de lunga durata legate la locul de munca sau chiar familii intemeiate, evident daca este permis acest lucru in cadrul unei companii.

“Marea intelepciune e sa-ti alegi prieteni care nu te vor sili la compromisuri.”

Intra-adevar, este frumos sa-ti desfasori activitatea si sa obtii rezultate alaturi de prieteni, oameni ce au valori si chiar scopuri comune. Cu toate acestea, este important de evidentiat faptul ca prieteniile create la job pot aduce avantaje, cat si dezavantaje.

De ce?

Printre avantajele prieteniei la job putem enumera: o comunicare mai buna si transparenta, acceptarea ideilor, oferirea de suport, in cele din urma o mai buna intelegere. Dezavantajele apar mai ales atunci cand prieteniile nu sunt tocmai adevarate si urmaresc anumite scopuri, fie poate o promovare mai rapida si mai putin meritata, favorizarea unei persoane, toleranta mai mare la greseli care pot afecta o echipa intreaga sau chiar compania, etc. Dupa cum putem vedea, prieteniile la job pot fi o sabie cu doua taisuri. Situatia devine si mai sensibila sau critica atunci cand vorbim de prieteniile dintre sefi si unii angajati, deoarece poate afecta productivitatea, motivatia, implicarea celorlati angajati care se considera defavorizati sau dati la o parte.

Care ar fi solutia?

Credem ca ar fi indicat totusi sa se pastreze un oarecare echilibru in relatiile cu ceilalti colegi si mai ales sefi, astfel incat ambele parti sa-si poata face “treaba” corespunzator. Oricat de mult ne-am dori, este oarecum dificil sa construim prietenii adevarate la job, astfel incat munca sa nu ne fie afectata, mai ales daca vorbim de angajati care se afla pe diferite paliere ierarhice.

Asadar, ca in multe situatii si lucruri din viata, echilibrul si disciplina ne sunt necesare daca dorim sa avem rezultate si performante.

Vrei sa afli secretele recrutarii, metode 100% Practice pe care le folosim la Evolution HCC cu clientii nostri?

Iti propunem sa participi la sesiunile de training specializate organizate de noi pentru a descoperi informatii pretioase din domeniul resurselor umane. Training-ul HR Premium de „Recrutare, Motivare si Evaluare de Personal” iti ofera metode 100% practice pe care le poti folosi cu succes in viata ta profesionala!