DAY 2
In a doua zi de Training HCC Recrutare Motivare si Retentie, Geo Ivanov a deschis discutia cu un moment de constientizare asupra timpului: ,,Cea mai valoroasa resursa este timpul”, a spus acesta. Lucru in totalitate adevarat, caci odata irosit nu il putem recupera. De aceea trebuie sa il folosim mereu cu intelepciune, sa profitam de el in vederea unei dezvoltari continue.
Pentru a se realiza mai usor plonjarea in noua zi de Training, s-a realizat o recapitulare a celor invatate in ziua precedenta. In acest sens fiecare participant a trebuit sa spuna un lucru pe care l-a invatat in ziua anterioara si pe care, cu siguranta il va implementa in viitor.
A urmat un exercitiu de cunoastere a participantilor. In acest fel, grupati cate doi, participantii au trebuit sa construiasca un set de 6 intrebari cat mai potrivite, astfel incat fiecare sa afle cat mai multe lucruri despre integrarea acestuia la locul de munca. Scopul exercitiului a fost de a practica ascultarea activa, caci, stim cu totii, in zilele noastre, multi dorim sa ne afirmam pe noi insine, si uitam sa ii ascultam cu adevarat pe cei din jurul nostru. Cu precadere, un bun recruiter trebuie sa asculta si sa extraga de la candidati si clienti cat mai multe informatii.
A urmat un moment de respiro, in care participantii i-au ascultat speech-ul lui Tudor Chirila tinut la TEDx Talks. Actorul a avut ca tema `Our stories and the future of communication`, evidentiind importanta povestilor persoanale si cum comunicarea noastra este afectata( in bine sau in rau) de nivelul de cunoastere a celor din jur.
Un element pe care participantii au dorit sa se insiste la Trainigul HCC a fost negocierea. Desi erau constienti ca un bun recruter trebuie sa detina o afinitate pentru negociere, acestia nu lucrasera la dezvoltarea acestei laturi. Negocierea este esentiala, ca prim pas, in procesul de recrutare, pentru a stabili o relatie cu candidatul. Ulterior, abilitatea de a fi un bun vanzator este, de asemenea, importanta.
A urmat o discutie despre COLD CALLING, unde am aflat ca marea greseala a recruiterilor este aceea ca nu lanseaza un dialog cu candidatul. De asemenea, atentia asupra intrebarilor este vitala. In prelungirea partii teoretice s-a desfasurat o simulare de cold calling pentru a observa modalitatea de abordare a acestora. Exercitiul s-a soldat, bineinteles, cu feedback din partea lui Geo Ivanov, dar si din perspectiva celorlalti participanti.
S-a reluat partea de COMUNICARE, de data focusandu-se asupra scrierii unei mesaj de recrutare sau a unui anunt pentru a primi cat mai multe raspunsuri si cereri. Un mesaj trebuie sa fie de impact si personalizat.
Ultima discutie tinuta la Trainingul HCC a fost despre motivare si retentie. Primul pas consta in aflarea imboldurilor fiecarui angajat, iar mai apoi se actualizeaza sistemul de retentie.
Pentru a incheia Trainingul intr-o nota dinamica, participantii au iesit afara, unde au trebuit sa intervieveze persoane, folosindu-se un un chestionar creat de ei insasi. Scopul a fost acela de a afla ceea ce ii motiveaza pe angajati la locul de munca.
De ficare data cand o idee noua este prezentata si propusa, aceasta trece prin trei etape, ne spune Geo Ivanov. Initial va fi ignorata sau respinsa, ulterior, daca cel ce propune ideea este perseverent, va fi ascultata si acceptata, iar, in final, va fi apreciata si implementata. Acest traseu poate dura o perioada mai lunga de timp, important este sa credeti si sa luptati pentru ideea voastra.