webinar recrutare personal
Dezvoltarea societatii prin resurse umane si HR
Fac orice doar sa scap. Criza majora de resurse umane in sens invers
Arata toate

Ce abilitati cheie poti dezvolta prin training-uri soft skills?

Ce abilitati cheie poti dezvolta prin training-uri soft skills?

Contextul actual in care ne aflam determina schimbari majore si la locul de munca de zi cu zi. Pentru a avansa in cariera este vital sa stii mai multe skill-uri, fata de cat se presupunea ca trebuie sa cunosti initial, acum cativa ani. Asa cum locurile de munca traditionale se schimba, trebuie sa te schimbi si tu…si sa te adaptezi la schimbarile din piata muncii. Asa ca, in prezent organizatiile acorda atentie sporita asupra angajatilor care iti dezvolta abilitatile prin training-uri soft skills. Pentru ca, pana la urma chiar daca esti foarte priceput la programare dar nu stii sa comunici cu cei din jurul tau eficient si nu te poti adapta situatiilor, atunci nu vei putea sa avansezi in cariera. 

Cu ceva timp in urma, Google a realizat un studiu care atesta faptul ca tinerii care sunt la inceput de cariera, sau cei care isi doresc sa avanseze la locul de munca, trebuie sa se concentreze pe dezvoltarea skill-urilor soft. Studiul afirma ca printre cele mai importante calitati ale unui angajat, primele 7 sunt toate soft skill printre care: sa stie sa comunice si sa asculta eficient, sa aibe abilitati de gandire critica, sa stie sa mentoreze si sa stie sa creeze conexiuni intre idei usor, sa stie sa isi organizeze timpul si bineinteles, sa faca fata stresului.

Asa ca, daca iti doresti o promovare, o noua cariera sau job-ul de vis anul asta, uite pe ce soft skill-uri trebuie sa te concentrezi:

1.Creativitatea

Este probabil una dintre cele mai dorite calitati de catre angajatori. Chiar daca nu toata lumea este graphic designer,  sau creator de continut, in organizatii este relevant ca angajatii sa aiba inclinatii creative. Aceasta abilitate este dorita de la job-uri in resurse umane, pana la inginerie software si relatii cu clientii, deoarece creativitatea ii face pe oameni sa vina cu idei noi si solutii eficiente. Iar astfel organizatiile au posibilitatea descoperiri de noi oportunitati pentru crestere si inovatie. Creativitatea poate fi antrenata prin munca in echipa, notarea ideilor intr-o agenda, rezolvarea de exercitii precum puzzle, rebus dar si prin iesiri cu echipa la escape room sau laser tag. 

training online de resurse umane

2.Inteligenta sociala

Acest tip de inteligenta nu este atat de abordat in discutii, pe cat ar trebui. Multi oameni isi indreapta atentie spre inteligenta emotionala, insa si cea sociala este vitala pentru crearea relatiilor sanatoase si fructificarea oportunitatilor la locul de munca. Elementele esentiale ale acestui concept sunt: comunicarea verbala fluenta, cunoasterea rolurilor sociale, regulile, skill-uri de ascultare activa, abilitatea de adaptare usoara la anumite situatii sociale si abilitati de organizare si management. 

Pentru exersarea abilitatilor care tin de inteligenta sociala este necesar sa iesi, sa cunosti oameni si prin empatie sa legi relatii profesionale cu acestia. Evenimentele de networking sunt cheia spre aprofundarea abilitatilor mentionate anterior. Daca iti doresti sa iti dezvolti skill-urile sociale si sa devii mai priceput la comunicarea cu cei din jur, sigur avem un training potrivit pentru nevoile tale!

3.Alfabetizare digitala

Vremurile in care cunoasterea la nivel incepator sau mediu al programelor de tip “Microsoft Office” era suficienta pentru anumite joburi este demult apusa. Tehnologia joaca unul dintre cele mai importante roluri in dezvoltarea organizatiilor in prezent, iar in acest sens toti angajatorii isi dores oameni capabili sa faca fata si sa cunoasca informatiile digitale esentiale aferente job-ului.  Alfabetizarea digitala cuprinde cunostintele necesare pentru efectuarea si research-ul anumitor task-uri. Asadar, se presupune ca angajatii trebuie sa stie sa rezolve probleme usoare legate de soft-uri, crearea prezentarilor, trimiterea de mail-uri, sustinerea seditelor online, crearea continutului pe anumite platforme, etc. Abilitatile digitale sunt diverse in functie de natura jobului, insa este recomandat sa stii putin din tot pentru a face fata provocarilor tehnologice! 

4.Colaborare in mediul virtual

Job-urile remote sunt in mare trend, mai ales in acest context! De aceea este necesar ca angajatii sa se descurce si sa aiba abilitatile necesare pentru lucrul de acasa. Asta inseamna sa se poata adapta la comunicarea online, sa isi organizeze eficient timpul si bineinteles sa poata sustine conversatii oficiale, sa creeeze continut in echipa si sa isi imparta task-urile si sa le monitorizeze  prin intermediul anumitor platforme. 

Vrei sa aflii mai multe informatii din domenii diversificate? Training-urile specializate HCC sunt raspunsul tau!

Este timpul sa te dezvolti profesional si personal prin intermediul TRAINING-URILOR SOFT SKILLS HCC ! Vei invata lucruri noi, utile si cautate de angajatori, la doar un click distanta. Este timpul sa treci la etapa uramatoare in cariera ta.